تاریخ : چهار شنبه 17 خرداد 1391
نویسنده : میلاد اصغریان

قاضی "رفعت السید"،‌ رئیس دادگاه جنایی قاهره  به شدت احکام دادگاه جنایی قاهره درباره برائت همدستان حسنی مبارک را محکوم کرد.

وی افزود: در این تردید وجود ندارد که حسنی مبارک و حبیب العادلی،‌ وزیر کشورش و علاء و جمال، فرزندان مبارک و 6 معاون العادلی در کشتار انقلابیون و تظاهرات‌کنندگان مصری و تباه کردن زندگی سیاسی و اقتصادی مصر دست داشتند و از پست‌های و مقام‌هایی که در آن منصوب بودند، نهایت سوء استفاده کردند.

وی در این ارتباط به این آیه کلام الله مجید استناد کرد که می‌فرماید: در قصاص حیات و زندگی دیگری برای شما وجود دارد تا شاید تقوا پیشه کنید.

رفعت السید تاکید کرد که این احکام فرصتی برای همه نیروهای ملی است تا با یکدیگر متحد شوند و بار دیگر انقلاب مسالمت‌آمیز خود علیه رژیم مبارک را از سر گیرند،‌ چراکه عملا رژیم مبارک هنوز در مصر در قدرت است  و این رژیم سرنگون نشده است.

وی بر ضرورت محاکمه مسئولانی که اقدام به از بین بردن مستندات و مدارک جنایی کردند و در راس آنها احمد شفیق، نخست وزیر وقت مصر و سرلشکر "محمود وجدی"، وزیر وقت کشور و محاکمه مجدد 6 معاون بلندپایه العادلی و برکناری دادستان کل به دلیل عدم عمل به وظایفش در ارائه دلایل و مستندات کافی به دادگاه تاکید کرد.

رفعت السید در ادامه افزود: با وجود نبود یا نقص دلایل و مستندات با این حال قاضی دادگاه به طور کامل از میزان فسادی که این افراد در کشور دست به آن زده بودند، آگاه بود و می‌بایست حکم اعدام آنها را صادر می‌کرد و دلیل این امر سخنانش او قبل از قرائت حکم مبارک و متهمان دادگاه مذکور است.



|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: سياست , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید